Byggeren.dk Kom på besøg på byggeren med din klasse!
Din lærer kan booke på http://www.byggerbooking.dk
Om Byggeren    Galleri    Byggerblad    Information    Aktiviteter

Lønstrup 2013

Fredag den 18.10.13

I dag har vi vågnet tidligt for at vække Rasmus (voksen) med fødselsdagssang. Alle har været med til at rydde op. Hele morgnen har gået med at rydde op, vi blev endelig færdige med at rydde op kl.10 og så tog vi af sted. Vi har siddet i bussen i mere end 1 time nu, og ser en film der hedder rejsen til Amerika. Jeg er sikker på at rasten af turen bliver meget hyggelig ligesom den første del.

Torsdag den 17.10.13

I dag har vi haft fodbold koncurence igen på byggermaner. 6 hold, 15 kampe af 6 minnuter det var hvad det blev til. en rigtigt dejlig dag med masser af kampånd og gode unger der var med på alle plan og aldre.
Aften gik men dejlig "Pulled pork" burger til aftensmad. og så gik vi alle ud for at få klædt om til aftenens fest med temaet "byttekøn" , her var det klub 14 der stod for underholdningen og det blev blandt andet til 5 taler til Carsten, snørrebåndsspising og meget andet. Da vi efter diskodans skulle i seng var vi alle MEGET træte og glædede os til at vi skal hjem i morgen!

Onsdag den 16.10.13

I dag har vi været på travetur til "liverå", en dejlig lang tur via marker, skove, sump og strand på rigtig byggermaner.

Tirsdag den 15.10.13 kl 23.57

I dag har vi haft ”slap af dag” her oppe på Lønstrup, vi stod op ved 8 tiden og spiste noget morgen mad. Mange af børnene var også i ”spar” for at købe ind til vore ”liv og å” tur i morgen. Derefter fik vi frokost lavet af Carsten og så spillede rigtige mange af os rollespil, dernæst var der nogle der gik en tur på stranden. De fangede en søstjerne og tog den med tilbage til huset. Så blev der lavet ”gæt og grimasser”, lige efter det skulle vi spise lækkert aftensmad (Lammekøller på grill med lækker tilbehør) som igen kom fra Carsten, lidt efter aftensmad hygge vi lidt og slappede af og så skulle vi ud og lege lygte leg. Da vi havde fundet vinderne af lygte leg, gik vi ind og så optrådte Catrine med solosang (rigtigt flot at stille sig op og synge solosang foran os alle sammen) og så havde Carsten sat varm kakao og nødder på bordet. Herefter gik vi i seng og sover nu næsten alle sammen, så vi var klar til ”liv og å” i morgen.

Mandag den 14.10.13 kl 23.03

Endnu en herlig dag i det skønne lønstrup. Vi vågnede til en skønsang fra Stylle og John,som leverede en verdensklasse version af ''Godmorgen sol''. Carsten havde tryllet noget dejligt morgenmad frem, som alle nød godt af.
Da morgenmaden og tilhørende pligter var overstået, var det tid til rollespil, men på byggermåden! Det ene hold måtte se sig slået efter en halvtimes intens kamp. De indre orkere blev gemt væk, og de søde byggerbørn vendte tilbage.

Efter frokosten var det tid til den traditonelle ''muddertur''. Vi fandt et stort mudder hul,nede ved stranden, og derefter gik morskaberne i gang. Vi kæmpede os op gennem mudder bunkerne, kastede og brydede rundt. Da vi havde fået nok af mudderet, skyllede vi os i vesterhavet. Det var en kold fornøjelse, men det var det hele værd!
Efter den pragtfulde aftensmad, blev det tid til lygteleg. Klub-14 viste sig at være overlegne og de vandt begge runder. Endnu en dejlig dag i Lønstrup, men desværre skal vi allerede hjem på fredag!

Søndag den 13.10.13 kl 23.36

I dag var vi på Rubjergknude og hoppede op og ned af sandbankerne, vi legede bygger børnene mod bygger voksne. Det går ud på at bygger voksnene skal fange bygger børnene, og hvis bygger voksnene fanger byggerbørnene er byggerbørnene på byggervoksnenes hold.

En superdag til Rubjerg Knude, hvor vi passerede resterne af Mårup Kirke der er ved at styrte i havet fra klintens kant. Vi nåede fyrtårnet efter vandreturen gennem det grupperede terræn fyldt med havtornebuske der strålede med de mange modne havtornebær. Ikke alle synes om den lidt syrlige smag, men flere fik smagt. Traditionen tro havde vi masse af kampe mellem bygger-børn og –voksne op og ned af sandbakkerne. Kun glade smil og røde kinder i den storslåede natur, Det er sådanne stunder jeg synes jeg er heldig. Hjemturen  foregik opdelt – 7 større børn valgte at løbe de 4 km hjem i højt tempo mens andre gik hjem langs Vesterhavet, hvor meget gamle knogler fra gamle gravsteder var blevet synlige i takt med klitten langsomt erodere væk under havets vedvarende bølgebrusen. På turen fandt børnene en kæmpe vandmand i nogle fantastiske tyrkisblå nuancer og en diameter på over en halv meter.
Hjemme i Rødovrehus til Carstens skønne mad der denne aften stod på kalvesteg med kartofler, blomkål og broccoli. Sovsen glemte jeg lige at nævne men den var også helt fantastisk.

Dagen sluttede med lygteleg i mørket og efterfølgende hygge og hjemmebagt brød. God nat og tak for en dejlig dag.

Søndag den13.10.13 kl 08.45

Så ringede vækkeuret kl. 7 og vi stod op stille og roligt (Alle ved godt mod og klart til endnu en aktiv dag i nordvest jylland). Frisk bagt brød og frisk frugt og hvad der nu ellers hører til stod på bordet så alle spiste morgen mad stille og roligt. Efter maden dvs. lige nu er vi alle så i gang med de pligter som hører til og derefter står den på bytur og hygge med spil og lege. Og efter frokost tager vi så afsted mod fyret (En lille gåtur på små 10km)

Lørdag den 12.10.13 kl. 23.25
Så er der næsten ro i lejren og ungerne har haft en skøn dag uden alt for mange forskrækkelser, eneste var vores aften mørketur ;) Nå men lad os starte med busturen. De fleste synes det var en lang tur, og jo det var det også 7 timer og 15min, dog med 3 indlangte tissepauser (og en lille hurtig stop næsten midtpå mortorvejen fordi et sæde ellers villeblive vådt ;)

Efter den lange tur var det godt at se kolonien og Carsten som stod klar med mad (Pasta med kødsovs og KETCHUP).. derefter stod den på aftentur i mørket uden lygter i mørket.

Lørdag den 12.10.13 kl. 11.18
Så er vi på vej vest på med en bus fuld af glade 38 børn og 7 voksne.
Der er glæde og hygge i hele bussen, nogen sover andre hører musik og så er der nogen der ser tegnefilm på engelsk (Vi mangler vores fjernbetrening til vores dvd)

Rødovre Byggelegeplads - Nyholms alle 49 - 2610 Rødovre - tlf. 36 37 93 93 - e-mail: byggeren@byggeren.dk